Friday, July 27, 2012

BAHAYA TOKSIN DALAM TUBUH

 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin kerana toksin yang berada di dalam saluran darah akan dibawa ke pelbagai organ lalu merosakkannya...

APAKAH TOKSIN?

Toksin terdapat hampir di dalam semua organ manusia. Di mana sebahagian besarnya terhasil apabila sisa makanan yang tidak dicerna sepenuhnya, pemakanan ubat-ubatan kimia, merokok, pengambilan munuman keras, pemakanan yang tidak seimbang serta tak dapat dikeluarkan dari dalam tubuh. Maka, sisa-sisa ni akan terkumpul di mana-mana bahagian dalam organ tubuh kita terutamanya usus.

1. KULIT


Terjadi apabila toksin dalam darah keluar melalui kulit. Pengumpulan toksin di dalam kulit akan mengakibatkan penyakit seperti jerawat, furunkel & lain-lain.

2. TUMOR


Berpunca daripada bahan buangan bertoksin yang berkumpul di lapisan tisu badan.

3. DEMAM 

Merupakan proses emula jadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin di dalam darah, kadar metabolisme semakin cepat & mengakibatkan tubuh menjadi demam.

4. PENYAKIT JANTUNG & TEKANAN DARAH TINGGI


Toksin yang melekat di dalam darah akan menjejaskan kelancaran perjalanan darah sementara tekanan ke atas saluran yang tersumbat akan mengakibatkan terjadinya tekanan darah tinggi.

5. LAIN2


Berlaku masalah kesihatan seperti alergi, asma, pundi hempedu & karang, sakit sendi & sengal-sengal tulang, sembelit, perut kembung, barah payudara & kemrosotan daya seksual.


KESAN TOKSIN

Tubuh badan yang terlalu berasid akan menigkatkan kandungan toksin. Maka, terjadinya masalah kesihatan @ penyakit yang diakibatkan oleh tindak balas toksin di dalam darah.

Jika seseorang tak membuang air dengan kadar yang sepatutnya, kemungkinan besar najis yang berada di dalam usus akan menjadi hitam & melekat pada dinidng usus. Seterusnya menjadi toksin di dalam tubuh. Kalau tak dikeluarkan, tubuh akan beri amaran @ tanda-tanda tertentu.


TANDA-TANDA BANYAK TOKSIN


1. Letih.
2. Susah bangun tidur.
3. Bahagian keliling mata gelap. 
4. Banyak angin.
5. Alahan.
6. Berat badan naik.




















No comments:

Post a Comment